TTV T.O.P

Frank Mulder weer clubkampioen bij TOP!

Afgelopen vrijdag zijn de clubkampioenschappen weer gehouden bij TOP.
Frank Mulder heeft zijn titel na een onderbreking van een jaar weer met veel overtuiging herovert. Gerard Krijgsman kon zijn status als verdedigend clubkampioen niet waarmaken. Hij verloor de troostfinale tegen Arjan Straver en moest genoegen nemen met een 4e plaats. Ook Peter van de Heuvel kon Frank in de finale niet echt in gevaar brengen. Frank won de finale overtuigend en mag zich weer clubkampioen bij TOP noemen.

Er waren deze avond maar liefst 25 deelnemers te verwelkomen wat wij als organisatie zeer waarderen. De deelnemers werden door de wedstrijdleiding ingedeeld in 3 sterktes, te weten een A, B en een C poule.

Poule A en B bestonden uit weer twee poules van 5 spelers. De nummers 1 en 2 van de poules streden in een kruisfinale tegen elkaar om te bepalen wie het tegen elkaar op mochten nemen in de finale.
In de poule A1 werden Peter van de Heuvel en Gerard Krijgsman  een en twee, en in poule A2 werden Frank Mulder en Arjan Straver een en twee. Na de kruisfinale werd duidelijk dat Frank en Peter om de eerste en tweede plaats gingen spelen. In de finale was het Frank die snel duidelijk maakte dat hij zijn titel heel graag terug wilde.
In de strijd om de 3e plaats was titelverdediger Gerard Krijgsman niet opgewassen tegen een heel goed spelende Arjan.

Eindstand poule A:
1ste Frank Mulder
2de Peter van de Heuvel
3de Arjan Straver
4de Gerard Krijgsman

Wat nog leuk was om te melden dat er in de A poule dat er met Jan Krijgsman en Niels Boer 2 nieuwe spelers waren te verwelkomen Ook Huub van Tok was na 3 jaar afwezigheid weer van de partij.

In de B poule werd dus ook twee poules gemaakt van 5 deelnemers en uit eindelijk werd in de ene poule Wim van Strien eerste en Peter Link tweede. In de andere poule werd Wim Erberveld eerste en Mathijs Spruit tweede. In de kruisfinales werd duidelijk dat Wim Erberveld en Mathijs Spruit in de finale om de winst mochten gaan strijden.

Eindstand poule B:
1ste Wim Erberveld
2de Mathijs Spruijt
3de Wim van Strien
4de Peter Link

Vooral in de poule waar Wim Erberveld eerst was geworden was het heel spannend de scores waren uiteindelijk 11 ,9, 8, 8 punten dus dit lag heel dicht bij elkaar.

In de C poule waren 5 deelnemers. Zij streden allemaal tegen elkaar om de eindstand te bepalen.

Eindstand poule C:
1ste Jos Gijsen
2de Tineke Spruijt
3de Sofia Delga

Sofia Delga en Denise Bortel waren twee jeugdleden die met de senioren mee deden.

We kijken terug op een zeer geslaagde avond.
Jan Landsmeer bedankt voor het draaien van de bardienst en Arjan Straver voor het indelen van de poules. Ook danken we alle aanwezige toeschouwers voor hun aanwezigheid.

De organisatie.